👈" توصیه های صبح روز امتحان"

☘️ صبح زود از خواب بیدار شوید

☘️ قبل از خروج از خانه صبحانه‌ای مناسب و نسبتاً پر انرژی که شامل مواد دارای قند باشد میل کنید.

☘️ همراه داشتن یکی دو عدد خرمای خشک و یا خوراکی‌هایی نظیر انجیر یا کشمش که دارای قند طبیعی هستند در جلسه‌ی آزمون هم به عادی سازی موقعیّت کمک می‌کند و هم سبب بازیابی انرژی از دست رفته خواهدشد.

☘️ دیر رسیدن به جلسه‌ی آزمون منشاء اضطراب است و باعث استرس و نگرانی خواهد شد. بنابراین سعی کنید حداقل 15 دقیقه قبل از امتحان در محل آزمون باشید.

☘️ قبل از خروج از منزل اطمینان پیدا کنید که تمام لوازم مورد نیاز شامل کارت حضور در جلسه و نوشت‌افزار مناسب و کافی را همراه خود برداشته‌اید.

☘️ افکار منفی را از ذهن و فکر خود دور کنید. قضاوت در مورد سختی و سادگی آزمون وهمچنین توانایی یا عدم توانایی خود نتیجه‌ای جز فرسوده کردن توان واقعی شما ندارد.

☘️ لحظات قبل از ورود به جلسه‌ی آزمون را با کشف میزان آمادگی دوستان و یا پرسش و پاسخ پیرامون درسی که موضوع آزمون است تلف نکنید. این قبیل کارها سبب از بین رفتن تمرکز و آمادگی علمی و آزمونی خواهدشد.

☘️ اگر قبل از امتحان احساس کردید که هیچ مطلبی در ذهنتان نیست نشانه نگرانی شماست با افکار مثبت جلوی نگرانیهای بی دلیل را بگیرید.

 

 

فریبا همتی

روانشناس کودک و نوجوان 

مرکز مشاوره راه فردا

کانال تحصیلی راه فردا: https://t.m/TahsiliRaheFardaa

^