• سمینار سمت - دکتر مظفر

    کارگاه زبان بدن برج میلاد

  • عکسهای سخنرانی شهرداری

    کارگاه زبان بدن شهرداری تهران

  • کارگاه زبان بدن برج میلاد

تکنیک های تمدد اعصاب

تنفس عمیق و به آرامی پر کردن ریه ها، قوی ترین روش طبیعی برای دستیابی مجدد به تمدد اعصاب است: تنفس عمیق آرام، کارایی مبادله ی دی اکسید کربن و اکسیژن و دور کردن مواد دفعی را بهبود می بخشد.تنفس عمیق، سیستم لنفاوی را تحریک و ذهن را روشن می کند. در ذیل یک تمرین تنفسی ساده اما مؤثر آمده است که می تواند به سرعت، تمدد اعصاب عمیق را به وجود آورد:
تصور کنید که در یک ساحل زیبا که موج های آن به سمت ساحل می آیند، دراز کشیده اید و روز زیبایی است. شما در حال تماشای گردش ابرها هستید و به صدای موج ها که به سمت ساحل می آیند، گوش فرا می دهید. صدای امواج خیلی شبیه به صدایی است که تنفس شما، وقتی که داخل و خارج بینی و ریه تان جریان می یابد، به وجود می آورد. هم چنان که به آرامی تنفس می کنید، به صدا گوش دهید. هنگامی که نفس خود را به داخل فرو می برید، تصور کنید که صدای تنفس تان موجی است که به سوی ساحل می آید.

هنگامی که موج به سمت ساحل جریان پیدا می کند، لحظه ای وجود دارد که حرکت نمی کند، درست مانند نفس شما. هنگامی که نفس خود را بیرون می دهید، صدا مانند صدای موجی است که به سمت اقیانوس بر می گردد. شما می توانید با تصور کردن این که هنگامی که نفس می کشید، مقدار زیادی سلامتی، عشق و انرژی مثبت را از بدنتان به اقیانوس رها می کنید، قدرت بیشتری به این تصورات بدهید. این کار را امتحان کنید. موسیقی ملایمی را در منزل و محل کار گوش دهید. موسیقی های تمدد اعصاب بسیاری وجود دارد که می توانید بر حسب علاقه تان، آنها را انتخاب کنید. موسیقی موزون ملایم به طور طبیعی، متابولیسم شما را کاهش می دهد و شما را آرام و آسوده می کند. موسیقی آرام کننده می تواند جو خوبی را به وجود آورد؛ بنابراین داشتن تعامل با مردم در این جو، آرام بخش تر خواهد شد.
طبق برنامه ی منظم از طبیعت لذت ببرید. به پیاده روی و گردش دسته جمعی بروید. به کنار دریا و کشورهای مختلف مسافرت کنید. در خانه و اتاق کار، از گیاهان نگهداری کنید. این کارها موجب تمدد اعصاب می گردند و به برداشتن سموم از محیط کمک می کنند. وضعیت بدنی خوب را حفظ کنید. این امر به بدنتان اجازه می دهد تا به طور مؤثرتری عمل کند و از فشار و صدمه ی غیر ضروری جلوگیری کند.


خنده

خنده، روش سالم و خوبی برای رها شدن از تنش و احساسات منفی است. سعی کنید، همیشه بخندید و به دنبال جنبه های خنده دار زندگی باشید. مردم با آموختن بیشتر خندیدن، خودشان را از بیماری نجات داده اند. یک شکم خنده ی خوب برای روح، خوب است. فیلم ویدیویی کمدی بگیرید و یا به تماشای تئاتر کمدی زنده بروید.
که چی بشه؟
98 درصد از آن چه که مردم درباره ی آن نگران هستند، احتمالاتی در خیال هستند که هرگز اتفاق نمی افتند. «اگر این اتفاق بیافته، چی می شه؟» «چی میشه اگر؟!» یک عبارت کلاسیک برای خلق احتمالات خیالی است. ضمیر نیمه هوشیار با آن چه که حقیقی یا خیالی است، به همین طریق عمل می کند و تفاوتی بین یک اندیشه که از تعامل با واقعیت خلق شده، یا یک فکر حاصل شده از تخیلات قائل نمی شود. به سادگی باهمه ی افکار به یک عکس العمل بدنی واکنش نشان می دهد، که با تصویر احساسی که شما با آن فکر همراهی می کنید، مطابقت می کند. یک مثال خوب، وقتی است که یک فیلم ترسناک تماشا می کنید. شما می دانید آن فیلم واقعی نیست، اما ضمیر نیمه هوشیارتان یک عکس العمل بدنی را نشان می دهد، گویی که واقعی است.

به این مثال توجه کنید، زنی که در حال برنامه ریزی عروسی دخترش است. هنگامی که او در حال سازماندهی، شروع به حرف زدن با خودش می کند. «چی میشه اگه همه ی کارت دعوت ها ارسال نشده باشن؟ چی میشه اگه غذا خوب از آب درنیاد، یا دخترم دیر بیاد؟» هنگامی که او هر یک از این وضعیت ها را در ذهنش ترسیم می کند، یک عکس العمل بدنی مطابق با آن، که ترس و تشویش و نگرانی خلق می کند، وجود دارد. همه چیز در عروسی به خوبی داشت پیش می رفت، اما در انجام این مهم او خودش را در یک وضعیت بد عصبی قرار داد. همچنین پاسخ جسمی وی ربطی به شرایط واقعی نداشت. پاسخ جسمی وی، طوری عکس العمل نشان داد، که انگار آنچه که در حال رخ دادن بود، تهدیدی برای زندگی اش بود.
اگر اون می گفت:«خب چی میشه اگر همه ی کارت دعوت ها ارسال نشده باشن؟ خب چی میشه اگه غذا خوب از آب درنیاد یا دخترم دیر بیاد؟» ذهنش این موقعیت را جهت پی بردن به اهمیت آن، مجدداً بررسی می کرد و آن را در نقطه نظر طبیعی تر زندگی قرار می داد. حتی اگر تمام این اما و اگرها به واقعیت بپیوندند، دنیا که به آخر نمی رسد.

 

 

مرکز مشاوره و روانشناسی راه فردا

گردآورنده: بهارک حسینی ( روانشناس در زمینه افسردگی، وسواس و اضطراب ) - نگار صادقی

لينك هاي مرتبط

لينك مرتبط مركز مشاوره راه فردا

جهت مشاهده ويديوهاي برنامه صبحي ديگر با حضور جناب دكتر مجيد محمودي مظفر  بر روي لينك آپارات كليك كنيد.

مقالات

موسیقی و جایگاه آن در رشد کودکان

جنین انسان بیست هفته پس از تشکیل نطفه , صداهای خارج از رحم و از جمله موسیقی را می شنود و تحقیقات نشان می دهد که یک نوزاد قادر است آنچه را که در محیط رحم مادر می شنود ,

نوجوان،شهروند تنها!

مدتی پیش یکی از مراجعانم نزد من شکایت می‌کرد که دختر 11 ساله‌اش عاشق شده است! می‌گفت او هنوز 11 سالش هم نشده. پسرک را هم دیده‌ام. یک‌بار می‌خواستم بزنم زیر گوشش. همه‌اش به خاطر دوستان مدرسه‌اش است. آنها ماهواره دارند. محرم و نامحرم سرشان نمی‌شود

 

 

برگزیده ها

جشن روز جهانی کودک

مراسم روز جهانی کودک، معاونت اجتماعی شهرداری تهران ، تالار خانه فرهنگ زرگنده

برنامه تلویزیونی صبح دیگر

پشت صحنه برنامه تلویزیونی صبح دیگر

کسب ایزو URS انگلستان

اولین و تنها مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره  دارای ایزو URSدر ایران

مجوز مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران با همکاری سازمان نظام جوانان ، تعداد محدودی مرکز تخصصی جهت مشاوره خانواده در نظر گرفته اند. مرکز مشاوره راه فردا نیز از برگزیدگان این مراکز می باشد..

28,10,0,50,1
600,600,60,1,3000,5000,25,800
90,150,1,50,12,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
Powered By Creative Image Slider
پشت صحنه آخرين برنامه صبحي ديگر در سال 1394
همايش زبان بدن در بندر عباس94/11/15
پشت صحنه برنامه خانواده يك 1395/8/20
پشت صحنه برنامه صبحي ديگر14/10/94
برنامه زنده زاينده رود
روز جهاني كودك پاييز 94
^